Iga projekt vajab kajastust ja mida suurem on kajastus avalikus meedias, seda parem. Meedia liigutab mägesid – selle abil on võimalik leida toetajaid, teha müüki, kutsuda inimesi üritusele ja mõjutada valimistulemusi. Pesas tegeleme igapäevaselt meediaväljaannetega suhtlusega ja erinevate uudislugude koostamisega. Meie kogemusest on välja kujunenud 10 nippi, kuidas paremini meedia kajastust saada.   

Tea, kuidas kirjutada pressiteadet

Pressiteade on vahend projektisõnumi edastamiseks avalikkusele. Üldjoontes on pressiteate tekst koostatud kindla süsteemi järgi, sisaldades vastuseid küsimustele kes, mida, millal, kus ja miks tegi või hakkab tegema. Olemas on tähtsad kuupäevad, olulised kõneisikud ja nende tsitaadid. Lisaks ka visuaalne materjal, mida teemaga siduda saab.  

Kirjuta pressiteade kolmandas isikus

Kui sa loed uudiseid, siis need on alati kirjutada kolmandas isikus, välja arvatud tsitaadid. Pressiteates ei tohi kunagi kirjutada “meie tegime seda” või “ma mõtlen nii” – sa pead ette kujutama, et keegi teine jutustab sulle seda lugu.  

Kasuta tsitaate

Kirjutades pressiteadet, kasuta alati tsitaate inimestelt, kes on toote või teenusega seotud. See tekitab usaldusväärsust ning klientidel on lihtsam enda arvamust kellegi teise ütle põhjal kujundada.  

Keskendu tarbija hüvedele

Esmalt tutvusta kui kasulik on Sinu toode või teenus tarbijatele. Oluline on kliendi elu parandada, mitte teadmine kui heaks toote või teenuse müümine Sinu elu teeb.  

Leia sihtrühmale õige meedia kanal

Paljude projektide sihtrühmaks on kohalikud inimesed. Seega tasub alustada kontakteerumist väiksematest meedia väljaannetest, et edastatav info jõuaks õigete inimesteni. Tihti tehakse see viga, et suundutakse kohe suurte meedia ettevõtete juurde, aga enne tuleb tegelikult mõelda, millist meediakanalit jälgib vajalik sihtgrupp.  

Otsi õiged ajakirjanikud

Ära saada oma pressiteadet kõigile kajastajatele. Vali välja kindlad ajakirjanikud, kes tegelavad vastava teemaga. See kindlustab olukorra, et Sinu pressiteade saaks kindlasti avaldatud. Anna neile eelisavaldamise võimalus ja ütle näiteks, et pöördud järgmisel päeval ajakirja B poole.   

Otsi tutvuseid

Paljud ajakirjanikud avaldavad just neid artikleid, mille autoreid nad varasemalt tunnevad. Tuleb alustada näost näkku kohtumisega, et oleks võimalik saada headeks tuttavateks, et ajakirjanik teaks, et sinu kirjutatud artiklid on head ning sa tunned oma valdkonda. Koheselt on edaspidi lihtsam saada oma pressiteated meediasse.  

Võida tähelepanu

Kui pressiteate esimene lause või kirja pealkiri on igav, siis keegi ei avalda seda uudist. Ajakirjanikele tuleb päevas tuhandeid meile ja kui Sa tahad, et Sinu oma avatakse, siis kirjuta huvitav pealkiri. Pealkirja kirjutamisel ole loov ja lisa vürtsi juurde.  

Ole alati saadaval

Tee ajakirjanikule lihtsaks enda kätte saamine, et tal oleks võimalik lisaküsimusi küsida – piisab telefoninumbrist. Kui Sa ise ei taha kommenteerida oma lugu, siis otsi kontaktisikuks keegi, kes teab olukorrast piisavalt, et vastuseid anda.  

Hoia oma lugu elus

Kui meedia juba kajastab Sinu toodet või teenust, siis kasuta seda ära ning  jaga seda ka ise sotsiaalmeedias. Kui Sa oled saanud juba ühe kajastuse, siis seda lihtsam on tekitada huvi enda vastu ka televisioonis või raadios.

Lase meil sinu eest kirjutada!

Kui aga sulle tundub pressiteate kirjutamine liiga keeruline ja meedia ei taha sinuga kohe kuidagi suhelda, siis võta meiega ühendust. Pesa Hubi meeskond on kirjutanud sadu pressiteateid, mida on avaldatud pea igas Eestimaa meediaväljaandes. Kajastust on saadud kümnete tuhandete eurode eest.    Kirjuta meile info@turundustanav.eu või helista 56616462