Kes mu eelmist sissekannet tähelepanelikult luges, peaks juba teadma, mis on KAMA. Natuke vähem tähelepanelikele lugejatele kordan üle, et KAMA – see on Kursus Arenevatele Marketingi Agentidele.
Täna toimus teine seminar, mis suutis üllatada oma ebatavalise asukohaga. Trammipeatuses põnevusega korraldajate juhtnööre oodates ei osanud ilmselt keegi meist ette näha seda, et terveks päevaks on kamalaste päralt trammikohvik Pauliine. Väga lahe ja teistsugune kogemus oli linnapildis eristuvas trammis mööda Tallinna tänavaid ringi vurada. Aknast välja vaadates võis näha inimeste veidi segaduses ja üllatunud nägusid. Trammiseminar ei ole just igapäevane nähtus. Aitäh KAMA korraldustiimile selle esmakordse elamuse eest!
Tänase seminari esimene osa koosnes nädal tagasi antud ülesande esitlemisest. Ülesandeks, millega meie tiim üsna hästi hakkama sai, oli koostada turundusplaan Tegude Kalendrile.
Teises osas astus meie ette pikaaegne ajakirjanik ning praegune Eesti Vabariigi valitsuse meedianõunik Rasmus Kagge, kes jagas oma teadmisi avalikust meediast. Kõnealusteks teemadeks olid uudise olulisimad omadused, ajakirjandusmaailmas eristumine ning uudise meediasse saamine.
Praktilise ülesandena anti meile paar minutit, et kesklinnas trammipeatuses trammilt maha hüpata, inimesi intervjueerida, trammi tagasi hüpata, kogutud infost pressiteade kirjutada ning saada see uudis meediasse. Aega oli vähe, seega tegutsema pidi kiirelt ja mängu tuli panna kõik tutvused. Ütlen ausalt, meediakanalitega kontakti saamine oli kordades keerulisem, kui ma oodata oskasin. See-eest oli adrenaliini rohkem kui eelmisel laupäeval ja enese proovilepaneku võimalusi samuti. Tänaval võõra inimesega vestluse alustamine nõuab julgust, meediakajastuse tegemine nutikust ja kiiret mõtlemis- ning analüüsivõimet. Ülesanne mulle meeldis, kuid esmakordse kogemuse puhul tekkis ajanappus.
Kolmas osa hõlmas sotsiaalmeediat, millest rääkis sotsiaalmeedia projektijuht Ailar Väärtmaa, kes vastutab reklaamiagentuuris Taevas peamiselt Lexuse ja Toyota baltikumi digiprojektide eest. Jutt keerles põhiliselt sotsiaalmeediakajastuste hea sisu ümber. Saime teada, mida tähendab hea sisu ja kuidas teha postitusi, mis inimestele soovitud suunas mõjuks.
Praktikas saime teadmisi kasutada luues vabalt valitud sotsiaalmeediakanalil oma tiimile lehekülje ja tehes sinna korraga 2 nädala jagu postitusi. Kiired pildid, paar positiivset sõnumit ja ülesanne edukalt lahendatud. Ajapuudus jällegi ainsaks probleemiks.
Kokkuvõttes oli tänane seminar elamusterohkem kui esimene. Just emotsioonid on need, mis kõige eredamalt meelde jäävad. Igaljuhul saan uhkustundega öelda, et tegin täna midagi, mida ma kunagi varem pole teinud. Ootan põnevusega, millega KAMA järgmisel laupäeval üllatab!
Parimate soovidega
Elo