KAMA2 1. seminaril kasutati erinevaid tehnikaid ja ajurünnakuid

KAMA2 esimene turunduse- ja brändinguteemaline seminar on selleks korraks lõppenud. Arenevate turundusagentidega jagasid oma teadmisi Daniil Golubev ja Meelis Reiman IDEA agentuurist. Selle asemel, et päev läbi vaid teooriat õppida, avanes osalejatel võimalus koos veedetud kuue tunni jooksul panna kirja nii iseenda bränd, kui ka alustada turundusplaani koostamist Tegude Kalendrile. Turundusideede leidmiseks kasutati erinevaid tehnikaid ning ajurünnakuid.

Keskne teema oli turundusplaani mõtlemine

Seekordse koolituse keskseks teemaks oligi Tegude Kalendri turundusplaani välja mõtlemine. Selle koostamiseks valisid osalejad endale meeskonnad ning neile anti täpselt nädal, et parimate ideedega lagedale tulla. Kuidas neil läheb, selgub nädala pärast, kuid seniks on Sul võimalus tiimidega juba järgmisel koolitusel ühineda ja järgmistele katsumustele käsikäe läheneda. Kuna osalejatel ei pea olema mitte mingit kokkupuudet turundusega, aitasid esinejad nende mõtetesse veidi selgust luua.

KAMA2 võib olla kasulikum kui ülikoolis turunduskursus

Esimene külaline, Daniil Golubev, avaldas uskumust, et Kama2 koolitusprogramm võib olla isegi kasulikum kui turunduskursus ülikoolis tänu lisaväärtusele praktiliste ülesannete näol. Selle kinnitamiseks jagas Daniil osalejatele päeva ainsa töölehe, millel oli lisaks pealkirjale vaid 6 sõna. Osalejate ülesandeks oli seda oma ideedega täiendada, kujutades ette ühte konkreetset isikut, kes Tegude Kalendrit enda ellu vajada võiks. Töölehte järjest naabrile edasi andes ning täiendades teiste persoone nende huvi ja kalendri ostmise teekonnaga sündis igaühe lehele loetelu erinevatest turundusideedest.

Brändi töötoas otsiti osalejate brändi visiooni, väärtusi ja iseloomu

Turundusideid aitas genereerida ka copywriter Meelis Reiman, kes alustas esmalt brändingu workshopiga. Ta tutvustas brändingu olemust läbi erinevate firmade kuvandi ning jättis ruumi osalejatele oma arvamuse avaldamiseks. Töötoa käigus kirjutasid osalejad üles iseenda brändi visiooni, väärtused ja iseloomu. Selgeks sai see, miks bränd oluline on ning kuidas see firma tulemusi mõjutada võib.

Ideede genereerimine Meelise moodi

Meelis tutvustas osalejatele ka üht turundusideede arendamise viisi, moodustades kolm meeskonda, kes kõik erinevate laudade taha kogunesid. Osalejatele anti minut, et kirja panna üks kanal või viis, kuidas Tegude Kalendrit turundada. Minuti lõppedes liiguti samm edasi ning asuti piiratud aja jooksul teiste ideid täiendama. Ülesande lõppedes oli igal laudkonnal 7 ideed, millesse kõik oma panuse andsid. Selleks, et ideed vaid paberile ei jääks, kirjutasid noored oma lemmikud märkmepaberile ning püüdsid jõuda grupiga konsensusele, kus need peaksid mõju ja teostuse skaalal asuma. Skaalat kasutades selgus, milline idee esmajärjekorras teostuse peaks leidma ning osalejad said end proovile panna idee täpsemas sõnastamises.

5000 kalendrit otsib kodu

Ürituse lõpus oli osalejatel aega oma mõtted gruppides läbi rääkida ning alustada täpsema turundusplaani koostamist, et umbes 5000 kalendrit järgmise aasta alguseks müüdud saaks. Lähenemisviisid jäid osalejate otsustada ning see, kas ideed ka teostust leiavad, otsustab Tegude Kalendri meeskond peale järgmist koolitust. Seniks aga lennukaid ideid ning kohtume järgmisel seminaril! Liisa Lotta Tomp lottudoblog.wordpress.com